Think...

Ibland undrar jag om man är riktigt lottad, jag menar jag har hittat min kärlek och jag har tak över huvudet och en underbar familj( där ingår även min sambos familj).
Och visst ibland kan man känna att man skulle bli den" lyckade" som blev den där skådespelaren eller modellen.
Men visst jag har hittat min egen väg till lycka. Att få jobba men människor som behöver lite mer hjälp en andra här i världen. Jag tro jag har börjat få koll på var jag har min plats.

varför gnäller man så mycket för???
Vissa har mer tur än andra och kommer till en rikare värld eller vad man ska säga. Men har de det bättre??
Många gånger tro jag att man själv är något lyckligare i vissa som har mycket pengar.
När man väl fått ihop sina lappar till nått så uppskattar man nog det mer än om man kan köpa precis vad man vill.

Varför gnälla?
Visst världen är orätvis men OK.
*Jag lever
*Jag har tak över huvudet
*Jag har vänner
*Jag har familj
*Jag har pengar så jag precis går runt att få mitt leve. Men visst OK det är knapert vissa veckor där man lever på bröd och vatten.. Och inte får nått att köpa till.
Men då är det tur man har sin familj som bjuder en på middag ibland. 

Så tänk efter lite. Du kanske inte har det så dåligt i alla fall.


 

               // Love, Bunny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0